FANDOM

Por favor, note que itens de edição sazonal são lançados durante o período do Grande Gala; nem todos no início. Além disso, itens lançados em Grande Galas anteriores não estão garantidos para vir novamente no atual/próximo Grande Gala.

Banho de Verão é um feriado de verão referente ao evento mundial e é um dos quatro Grand Galas do ano. A cada ano, as festividades do Banho de Verão começam próximo ao solstício de verão, do início Junho até o final Julho.

Summer Splash Promo

Todos os NPCs estão vestidos para o verão em Dilatory.

Banho de Verão 2017

Loja Sazonal

Como de costume, a Loja Sazonal foi aberta e abastecida com os brindes de verão da Edição Sazonal, incluindo os vestuário de verão do último ano. Tudo estará disponível para compra a cada ano, mas apenas durante o Banho de Verão, então os jogadores foram encorajados a estocar.

Espuma do Mar

Inventory special seafoam
Summer-Splash-Starfish

No dia 5 de Julho, Espuma do Mar foi reintroduzida à Loja Sazonal e estava disponível até o dia 31 de Julho. A Espuma do Mar custa 15 GP (peças de ouro), e permite que os jogadores transformem membros do seu grupo em criaturas marinhas. Transformar membros concede a conquista Amigos Aquáticos. Os resultados são revertidos depois do próximo Cron do jogador atingido ou com a compra de Areia, que está disponível para jogadores afetados por 5 GP, na seção Recompensas.

Mudanças nos Trajes dos NPCs

Os NPCs se vestiram mais uma vez com suas decorações de Verão na praia (apesar dos Viajantes do Tempo parecem ter ultrapassado a temporada/viajado para o Hemisfério Sul novamente...).

Equipamentos Especial de Classe

Promo summer classes 2017

Armadura e armas com temas especiais de verão estão disponíveis para compra do dia 20 de Junho até o dia 31 de Julho, com um custo total de 310 peças de ouro cada conjunto. Os conjuntos de armaduras estão ligados à classe e, como sempre, os jogadores só podem comprar itens especiais pertencentes à sua classe na coluna Recompensas. Os equipamentos de classe especiais de verão são os seguintes:

Nome

Aparência

Custo (Ouro)

Efeito Descrição
Armadura de Areia
Broad armor special summer2017Warrior
90 Acrescenta 9 em CON. Não se deixe enganar pelo exterior esfarrapado: esta armadura é mais dura do que aço. Aumenta a Constituição em 9. Equipamento de Verão de Edição Limitada 2017
Elmo de Areia
Head special summer2017Warrior
60 Acrescenta 9 em FOR. O melhor elmo que alguém poderia querer vestir... pelo menos, até que a maré venha. Aumenta a Força em 9. Equipamento de Verão de Edição Limitada 2017.
Escudo de Concha
Shield special summer2017Warrior
70 Acrescenta 7 em CON. Este concha que você acabou de encontrar é decoratica E defensiva! Aumenta a Constituição em 7. Equipamento de Verão de Edição Limitada 2017.
O Poderoso Guarda-chuva de Praia
Weapon special summer2017Warrior
90 Aumenta a FOR em 15. Todos o temem. Aumenta a Força em 15. Equipamento de Verão de Edição Limitada 2017.

Nome

Aparência

Custo (Ouro)

Efeito Descrição
Vestes do Redemoinho
Broad armor special summer2017Mage
90 Aumenta INT em 9. Cuidado para não ficar molhado por estas vestes tecidas com água encantada! Aumenta Inteligência em 9. Equipamento de Verão de Edição Limitada 2017.
Chapéu do Redemoinho
Head special summer2017Mage
60 Aumenta PER em 7. Este chapéu é composto inteiramente de um redemoinho invertido. Aumenta Percepção em 7. Equipamento de Verão de Edição Limitada 2017.
Chicotes de Redemoinho
Weapon special summer2017Mage
160 Aumenta INT em 15 e PER em 7. Invoque chicotes de redemoinho de água fervente para ferir suas tarefas! Aumenta Inteligência em 15 e Percepção em 7. Equipamento de Verão de Edição Limitada 2017.

Nome

Aparência

Custo (Ouro)

Efeito Descrição
Cauda do Mar Prateada
Broad armor special summer2017Healer
90 Aumenta CON em 15. Esta peça de vestuário de escamas prateadas transformam quem a veste em um verdadeiro Defensor do Mar! Aumenta Constituição em 15. Equipamento de Verão de Edição Limitada 2017.
Coroa de Criaturas Marinhas
Head special summer2017Healer
60 Aumenta INT em 7. Este elmo é feito de amigáveis criaturas marinhas que estão descansando, temporariamente, em sua cabeça, dando-lhe sábios conselhos. Aumenta Inteligência em 7. Equipamento de Verão de Edição Limitada 2017.
Escudo de Ostra
Shield special summer2017Healer
70 Aumenta CON em 9. Esta ostra mágica gera constantes pérolas bem como proteção. Aumenta a Constituição em 9. Equipamento de Verão de Edição Limitada 2017.
Varinha de Pérolas
Weapon special summer2017Healer
90 Aumenta INT em 9. Um único toque desta varinha de pérolas derruba todas as feridas. Aumenta Inteligência em 9. Equipamento de Verão de Edição Limitada 2017.

Nome

Aparência

Custo (Ouro)

Efeito Descrição
Cauda de Dragão Marinho
Broad armor special summer2017Rogue
90 Acrescenta PER em 15. Esta colorida peça de vestuário transformará seu avatar em um verdadeiro Dragão do Mar! Aumenta a Percepção em 15. Equipamento de Verão de Edição Limitada 2017.
Elmo de Dragão Marinho
Head special summer2017Rogue
60 Acrescenta PER em 9. Este elmo troca de cor para ajudá-lo a se camuflar. Aumenta a Percepção em 9. Equipamento de Verão de Edição Limitada 2017.
Barbatanas de Dragão Marinho (mão primária)
Weapon special summer2017Rogue
80 Aumenta FOR em 8. As bordas dessas barbatanas são bem afiadas. Aumenta a Força em 8. Equipamento de Verão de Edição Limitada 2017.
Barbatanas de Dragão Marinho (mão secundária)
Shield special summer2017Rogue

Poção Mágica Aquática de Incubação

Pet HatchingPotion Aquatic
Promo aquatic potions

Poções Mágicas Aquática de Incubação estão disponíveis no Mercado do dia 29 de Junho até o dia 29 de Julho. Poções Mágicas de Incubação custam 2 (duas) gemas cada e pode ser usadas para criar mascotes e montarias aquáticas da 1ª Geração de ovos.

Roupas (Skins) de Banho

Promo splashy skins

No dia 5 de Julho, uma coleção sazonal limitada de oito Roupas (Skins) de Banho foi reintroduzida, comprável por 2 (duas) gemas cada, ou 5 (cinco) gemas toda a coleção, até o dia 31 de Julho. As skins disponíveis são Peixe-palhaço, Oceano Profundo, Lorde Azul, Lorde Dourado, Lorde Verde, Lorde Rubi, Tubarão, Água Tropical.

Mascotes e Montarias Orca

Mascotes e montarias Orca foram dadas aos jogadores de acordo com uma sequência específica, baseando-se no fato de terem celebrado ou não o Banho de Verão 2015.

Mascote Orca

Pet-Orca-Base

Usuários que ganharam a montaria Orca durante o Banho de Verão 2015 receberam a mascote Orca. Se você recebeu este mascote, esta pode ser encontrada no seu Inventário sobre a seção Mascotes Raros. Este mascote não pode ser alimentado e não pode tornar-se uma montaria, mas uma montaria Orca é dada aos usuários separadamente.

Montaria Orca

Mount Orca

A montaria Orca é dada a todos os jogadores que não tinham celebrado o Banho de Verão 2015. Se vocẽ recebeu esta montaria, ela pode ser encontrada em seu Inventário, na seção Montarias Raras.

Banho de Verão 2016

Mudanças nos Trajes dos NPCs

Equipamento Especial de Classe

Promo summer classes 2016
Em 2016, armaduras e armas especiais com tema de verão estavam disponíveis para compra em 21 de Junho até 31 de Julho, custando aproximadamente 310 peças de ouro cada conjunto. Os conjuntos de armadura estão ligados com a classe e, como de costume, jogadores podem comprar apenas os itens especiais pertencentes à sua classe na coluna de Recompensas. Os equipamentos especiais de classe de verão são as seguintes:

Nome Aparência Custo (Ouro) Efeito Descrição
Shark Tail
Broad armor special summer2016Warrior
90 Increases CON by 9. This rough garment transforms its wearer into a real Shark Warrior! Increases Constitution by 9. Limited Edition 2016 Summer Gear.
Shark Helmet
Head special summer2016Warrior
60 Increases STR by 9. Bite those tough tasks with this fearsome helm! Increases Strength by 9. Limited Edition 2016 Summer Gear.
Shark Tooth
Shield special summer2016Warrior
70 Increases CON by 7. Bite those tough tasks with this toothy shield! Increases Constitution by 7. Limited Edition 2016 Summer Gear.
Hooked Sword
Weapon special summer2016Warrior
90 Increases STR by 15. Bite those tough tasks with this hooked sword! Increases Strength by 15. Limited Edition 2016 Summer Gear.

Name

Appearance

Cost (Gold)

Effect Description
Dolphin Tail
Broad armor special summer2016Mage
90 Increases INT by 9. This slippery garment transforms its wearer into a real Dolphin Mage! Increases Intelligence by 9. Limited Edition 2016 Summer Gear.
Blowspout Hat
Head special summer2016Mage
60 Increases PER by 7. Magical water constantly sprays from this hat. Increases Perception by 7. Limited Edition 2016 Summer Gear.
Seafoam Staff
Weapon special summer2016Mage
160 Increases INT by 15 and PER by 7. All the power of the seas filters through this staff. Increases Intelligence by 15 and Perception by 7. Limited Edition 2016 Summer Gear.

Name

Appearance

Cost (Gold)

Effect Description
Seahorse Tail
Broad armor special summer2016Healer
90 Increases CON by 15. This spiky garment transforms its wearer into a real Seahorse Healer! Increases Constitution by 15. Limited Edition 2016 Summer Gear.
Seahorse Helm
Head special summer2016Healer
60 Increases INT by 7. This helm indicates that the wearer was trained by the magical healing seahorses of Dilatory. Increases Intelligence by 7. Limited Edition 2016 Summer Gear.
Sea Star Shield
Shield special summer2016Healer
70 Increases CON by 9. Sometimes mistakenly called a Starfish Shield. Increases Constitution by 9. Limited Edition 2016 Summer Gear.
Healing Trident
Weapon special summer2016Healer
90 Increases INT by 9. One spike harms, the other heals. Increases Intelligence by 9. Limited Edition 2016 Summer Gear.

Name

Appearance

Cost (Gold)

Effect Description
Eel Tail
Broad armor special summer2016Rogue
90 Increases PER by 15. This electrifying garment transforms its wearer into a real Eel Rogue! Increases Perception by 15. Limited Edition 2016 Summer Gear.
Eel Helm
Head special summer2016Rogue
60 Increases PER by 9. Peek out from rocky crevices while wearing this stealthy helm. Increases Perception by 9. Limited Edition 2016 Summer Gear.
Electric Rod
Shield special summer2016Rogue
80 Increases STR by 8. Anyone who battles you is in for a shocking surprise... Increases Strength by 8. Limited Edition 2016 Summer Gear.
Electric Rod
Weapon special summer2016Rogue

Loja Sazonal

Espuma do Mar

Inventory special seafoam
Summer-Splash-Starfish

No dia 23 de Junho, Espuma do Mar foi reintroduzida à Loja Sazonal. A Espuma do Mar custa 15 GP (peças de ouro), e permite que os jogadores transformem membros do seu grupo em criaturas marinhas. Transformar membros concede a conquista Amigos Aquáticos. Os resultados são revertidos depois do próximo Cron do jogador atingido ou com a compra de Areia, que está disponível para jogadores afetados por 5 GP, na seção Recompensas.

Banho de Verão 2015

Equipamentos Especial de Classe r

Promo summer classes 2015

Do dia 20 de Junnho de 2015 até o final do evento, no dia 31 de Julho, equipamentos náuticos especiais estavam disponível para compra com ouro. Cada conjunto custa 330 peças de ouro.

Os conjuntos de armaduras estão ligados às classes, e estão listadas abaixo:

Apenas os equipamentos da classse atual do jogador estam disponíveis na lista de Recompensas; a fim de obter outro equipamento de classe, o jogador deve mudar sua classe usando gemas. (Para coletar o conjunto completo dos Equipamentos Especiais de Classe, um jogador teve que mudar de classe três vezes.)

Name

Appearance

Original Cost (Gold)

Effect Description
Sun Swordfish
Weapon special summer2015Warrior
90 Increases Strength by 15. The Sun Swordfish is a fearsome weapon, provided that it can be induced to stop wriggling. Limited Edition 2015 Summer Gear
Golden Tail
Broad armor special summer2015Warrior
90 Increases Constitution by 9. This garment of shimmering scales transforms its wearer into a real Sunfish Warrior! Limited Edition 2015 Summer Gear.
Jeweled Oceanic Helm
Head special summer2015Warrior
60 Increases Strength by 9. Crafted of deep-ocean metal by the artisans of Dilatory, this helm is strong and handsome. Limited Edition 2015 Summer Gear.
Sunfish Shield
Shield special summer2015Warrior
70 Increases Constitution by 7. Crafted of deep-ocean metal by the artisans of Dilatory, this shield shines like the sand and the sea. Limited Edition 2015 Summer Gear.
Oceanic Spikes
Body special summer2015Warrior
20 Confers no benefit Each spike drips jellyfish venom, defending the wearer. Limited Edition 2015 Summer Gear.

Name

Appearance

Original Cost (Gold)

Effect Description
Soothsayer Staff
Weapon special summer2015Mage
160 Increases Intelligence by 15 and Perception by 7. Hidden power glimmers in the jewels of this staff. Limited Edition 2015 Summer Gear.
Soothsayer Robes
Broad armor special summer2015Mage
90 Increases Intelligence by 9. Hidden power resides in the puffs of these sleeves. Limited Edition 2015 Summer Gear.
Soothsayer Scarf
Head special summer2015Mage
60 Increases Perception by 7. Hidden power shines in the threads of this scarf. Limited Edition 2015 Summer Gear
Golden Buckle
Body special summer2015Mage
20 Confers no benefit This buckle adds no power at all, but it's shiny. Confers no benefit. Limited Edition 2015 Summer Gear.

Name

Appearance

Original Cost (Gold)

Effect Description
Wand of the Waves
Weapon special summer2015Healer
90 Increases Intelligence by 9. Cures seasickness and sea sickness! Limited Edition 2015 Summer Gear.
Sailor's Armor
Broad armor special summer2015Healer
90 Increases Constitution by 15. This armor lets everyone know that you are an honest merchant sailor who would never dream of behaving like a scalawag. Limited Edition 2015 Summer Gear.
Sailor's Cap
Head special summer2015Healer
60 Increases Intelligence by 7. With your sailor's cap set firmly on your head, you can navigate even the stormiest seas! Limited Edition 2015 Summer Gear.
Strapping Shield
Shield special summer2015Healer
70 Increases Constitution by 9. Use this shield to bash away bilge rats. Limited Edition 2015 Summer Gear.
Sailor's Neckerchief
Body special summer2015Healer
20 Confers no benefit Yo ho ho? No, no, no! Limited Edition 2015 Summer Gear.

Name

Appearance

Original Cost (Gold)

Effect Description
Firing Coral
Weapon special summer2015Rogue
80 Increases Strength by 8. This relative of fire coral has the ability to propel its venom through the water. Limited Edition 2015 Summer Gear
Ruby Tail
Broad armor special summer2015Rogue
90 Increases Perception by 15. This garment of shimmering scales transforms its wearer into a real Reef Renegade! Limited Edition 2015 Summer Gear.
Renegade Hat
Head special summer2015Rogue
60 Increases Perception by 9. This pirate hat fell overboard and has been decorated with scraps of fire coral. Limited Edition 2015 Summer Gear.
Firing Coral
Shield special summer2015Rogue
80 Increases Strength by 8. This relative of fire coral has the ability to propel its venom through the water. Limited Edition 2015 Summer Gear.
Renegade Sash
Body special summer2015Rogue
20 Confers no benefit You can't be a true Renegade without panache... and a sash. Limited Edition 2015 Summer Gear.

Seasonal Shop

The Seasonal Shop was opened and stocked summertime Seasonal Edition goodies, including last year's summer outfits. Everything there will be available to purchase each year, but only during Summer Splash, so players were encouraged to stock up.

Seafoam

Inventory special seafoam
Summer-Splash-Starfish
Seafoam was introduced so players could turn their friends' avatars (or their own) into sea creatures. It remained in the Seasonal Shop for 15 GP through July 30th. It awarded the recipient the Aquatic Friends achievement. The results reversed after the player's next Cron or with the purchase of Sand.

Derby Day

All Habitcans that signed up before July 9, 2015 received a rare Orca mount in honor of Derby Day! Race through the waves on the back of your Orca, which is found in the Mounts tab. The Wail of the Whale quest was released on the same day.

Habitica Naming Day

Main article: Habitica Naming Day

On July 31st, the final day of the Summer Splash 2015 Event, Habitica celebrated its inaugural Habitica Naming Day as the site changed its name from HabitRPG to Habitica, and changed the logo to the Royal Purple Gryphon (RPG!).

All Habiticans that signed up prior to the day received the rare Royal Purple Gryphon Mount, Habitica Naming Day Achievement and a Veteran Pet.

NPC Costume Changes

The NPCs donned their Summer beach gear again. This year, they were joined by the Mysterious Time Travelers, who seem to have traveled to the wrong season (or to the Southern Hemisphere!).

Banho de Verão 2014

Summer Mystery Plot

Show/hide mystery plot

On the 5th of June 2014, Habitica was shaken by a strange earthquake...

What Was That?
Yikes! A mysterious earthquake has rocked Habitica! Luckily, nobody was hurt and there was no real damage, but our scholars are baffled. "We're not even IN a seismic zone," Lady Lemoness was heard muttering as she paged through an enormous tome. "There hasn't been an earthquake since.... but no, that's impossible." Well, if Lemoness says so, it must be true! Seems like it was just a false alarm.

Five days later, Habiticans received this ominous update:

Remember the strange earthquake we had recently? Well, this probably isn't related in any way, but Habiticans have recently noticed some mysterious black Dailies strewn along the beaches. Lemoness happily reports that they are scrawled upon with an ancient language, and that she is hard at work deciphering the script. More news as this develops!

On the 14th of June 2014, the beloved Lemoness suddenly disappeared...

It's been a while since we've seen Lemoness around - she's been a bit scarce since she started trying to decipher those ancient Dailies. We just stopped by her hut to check on her and found her..... missing?
It looked like she'd taken her armor-enchanting crochet hook, but little else. There was a single scrawled note on the table: "I think I've translated it!!!! If I'm right, this is going to be QUITE the summer. Verifying claims - be back soon!!!"
The only other thing on the table was an ancient map... with the corner ripped off.

The 21st of June revealed a new city in Habitica!

Dilatory was a lovely island city of ancient Habitica. It was a prosperous place, but as the wealth of the city grew, the inHabitants grew lazy and procrastinated on their Dailies and To-Dos... until the combined weight of their dark red tasks triggered a massive earthquake that sunk the city. Legends say that all of the inHabitants were transformed into sea creatures.
The location of this city was lost to time... until now!

However, June 22 update shows that this isn't the end...

But what caused the Earthquake?
Only one piece of the mystery remains unsolved - what caused the second earthquake that unearthed the ancient Dailies? After all, the earthquake that destroyed Dilatory was caused by a build up of undone Dailies and To-Dos, wasn't it?
But *we've* all been doing our tasks...

The June 25 update warned Habiticans about going too close to the dark crevasse near the fallen palace.

It's great to see Habiticans having fun exploring the ruins! There's just one small thing Lemoness wants us to avoid. She's noticed a lot of Habiticans trying to explore the fallen palace of the other side of the dark crevasse. She really doesn't feel that the crevasse is safe, so please don't swim so close. Other than that, enjoy your explorations!

The June 30 update increased the urgency of the warning against Habiticans about going too close to the dark crevasse near the fallen palace.

PLEASE! Habiticans, stop exploring the dark crevasse!!! Lemoness is really getting worried. There have been.... reports.
Reports of something big.
Reports of something terrifying.
Reports of mysterious aftershocks, growing in intensity.
Besides, exploring the dark and dangerous crevasse has become a source of procrastination. Let's get back to work, people!

The July 1 update announced the arrival of the first Tavern boss, The Dread Drag'on of Dilatory!

We should have heeded the warnings.
Dark shining eyes. Ancient scales. Massive jaws, and flashing teeth. We've awoken something horrifying from the crevasse: **the Dread Drag'on of Dilatory!** Screaming Habiticans fled in all directions when it reared out of the sea, its terrifyingly long neck extending hundreds of feet out of the water as it shattered windows with its searing roar.
"This must be what dragged Dilatory down!" yells Lemoness. "It wasn't the weight of the neglected tasks - the Dark Red Dailies just attracted its attention!"
"It's surging with magical energy!" @Baconsaur cries. "To have lived this long, it must be able to heal itself! How can we defeat it?"
Why, the same way we defeat all beasts - with productivity! Quickly, Habitica, band together and strike through your tasks, and all of us will battle this monster together. (There's no need to abandon previous quests - we believe in your ability to double-strike!) It won't attack us individually, but the more Dailies we skip, the closer we get to triggering its Neglect Strike - and I don't like the way it's eyeing the Tavern....

Game Features Introduced

The Lost City of Dilatory

The Habitican location of Dilatory was introduced as a town which sunk under the weight of undone To-Dos. It was named after the word dilatory, meaning 'slow to act'.

Backgrounds

Backgrounds Promo

A party displaying the first three backgrounds released.

Backgrounds were added as an avatar customization feature.

World Bosses

Quest dilatory drag'on

The Dread Drag'on of Dilatory

The Dread Drag'on, the first World Boss, appeared in the Tavern on July 1st, 2014. All of the completed Dailies and To-Dos of Habiticans damaged the World Boss. Incomplete Dailies filled the Neglect Strike Bar. When the Neglect Strike bar was full, the World Boss would attack an NPC. Due to Habiticans not completing Dailies, there was a single Neglect Strike, burning down the Tavern in an attack on Daniel the barkeep.

A World Boss will never damage individual players or accounts in any way. Only active accounts who are not resting in the inn will have their incomplete Dailies tallied.

Rainbow Warrior Set

In honor of the GaymerX convention, the Rainbow Warrior set was made available as a Reward to all players to purchase for 0 GP during the month of July. It included the Rainbow Warrior Armor and the Rainbow Warrior Helmet. The set is decorative, conferring no benefit.

Derby Day

When first introduced, Habitica used a framework known as DerbyJS. The website had various issues with slowness, stability, and bugs in those early versions, and many users abandoned their characters because of those difficulties. After switching frameworks to AngularJS, Habitica's stability improved tremendously. To honor the switch, July 9 was declared Derby Day.

In celebration of Derby Day, all Habiticans received a seahorse egg! Habiticans rode through Dilatory on this fun day. To allow Habiticans to
Inventory quest scroll dilatory derby

Quest Scroll

earn more seahorse eggs, a new quest, The Dilatory Derby, was released, and was available in the Market for 4 gems.

NPC Costume Changes

The NPCs got so excited about the discovery of Dilatory that they moved over there for the summer! Daniel the Innkeeper opened a beachside tavern, and Alex started selling by the shore! Meanwhile, Justin the Guide began giving tours aboard boats, Ian began dispensing quest wisdom from the deep ocean, Matt opened stables for aquatic pets, and Bailey went swimming about keeping everyone informed! These were then damaged by the Dread Drag'on of Dilatory.

Special Class Gear

Summer outfits

From June 21st until the end of the event, special oceanic equipment was available for purchase with gold.

The sets of armor are linked to classes, and are as follows:

  • Warrior: Daring Swashbuckler (set costs 310 gold)
  • Mage: Emerald Mermage (set costs 310 gold)
  • Healer: Reef Seahealer (set costs 310 gold)
  • Rogue: Roguish Pirate (set costs 330 gold)

Name

Appearance

Cost (Gold)

Effect Description Notes
Swashbuckler Robes
Broad armor special summerWarrior
90 Increases CON by 9. Complete with buckle, as well as swash. Adds 9 points to Constitution. Limited Edition 2014 Summer Gear.
Swashbuckler Bandanna
Head special summerWarrior
40 Increases STR by 9. This soft, salty cloth fills its wearer with strength. Adds 9 points to Strength. Limited Edition 2014 Summer Gear.
Driftwood Shield
Shield special summerWarrior
70 Increases CON by 7. This shield, made from the wood of wrecked ships, can deter even the stormiest Dailies. Adds 7 points to Constitution. Limited Edition 2014 Summer Gear.
Seafaring Slicer
Weapon special summerWarrior
90 Increases STR by 15. There isn't any To-Do list willing to tangle with this gnarly knife! Adds 15 points to Strength. Limited Edition 2014 Summer Gear.
Dashing Eyepatch
HeadAccessory special summerWarrior
20 Confers no benefit. It doesn't take a rapscallion to see how stylish this is! Confers no stat bonus. Limited Edition 2014 Summer Gear.

Name

Appearance

Cost (Gold)

Effect Description Notes
Emerald Tail
Broad armor special summerMage
90 Increases INT by 9. This garment of shimmering scales transforms its wearer into a real Mermage! Adds 9 points to Intelligence. Limited Edition 2014 Summer Gear.
Kelp-Wrapped Hat
Head special summerMage
40 Increases PER by 7. What could be more magical than a hat wrapped in seaweed? Adds 7 points to Perception. Limited Edition 2014 Summer Gear.
Kelp Catcher
Weapon special summerMage
160 Increases INT by 15 and PER by 7. This trident is used to spear seaweed effectively, for extra-productive kelp harvesting! Adds 15 points to Intelligence and 7 points to Perception. Limited Edition 2014 Summer Gear.
Shining Capelet
Body special summerMage
20 Confers no benefit. Neither salt water nor fresh water can tarnish this metallic capelet. Confers no stat bonus. Limited Edition 2014 Summer Gear.

Name

Appearance

Cost (Gold)

Effect Description Notes
Seahealer Tail
Broad armor special summerHealer
90 Increases CON by 15. This garment of shimmering scales transforms its wearer into a real Seahealer! Adds 15 points to Constitution. Limited Edition 2014 Summer Gear.
Coral Crown
Head special summerHealer
40 Increases INT by 7. Enables its wearer to heal damaged reefs. Adds 7 points to Intelligence. Limited Edition 2014 Summer Gear.
Shield of the Shallows
Shield special summerHealer
70 Increases CON by 9. No one will dare to attack the coral reef when faced with this shiny shield! Adds 9 points to Constitution. Limited Edition 2014 Summer Gear.
Wand of the Shallows
Weapon special summerHealer
90 Increases INT by 9 This wand, made of aquamarine and live coral, is very attractive to schools of fish. Adds 9 points to Intelligence. Limited Edition 2014 Summer Gear.
Coral Collar
Body special summerHealer
20 Confers no benefit. A stylish collar of live coral! Confers no benefit. Limited Edition 2014 Summer Gear.

Name

Appearance

Cost (Gold)

Effect Description Notes
Pirate Robes
Broad armor special summerRogue
90 Increases PER by 15. These robes be very cozy, yarrrr! Adds 15 points to Perception. Limited Edition 2014 Summer Gear.
Pirate Hat
Head special summerRogue
40 Increases PER by 9. Only the most productive of pirates can wear this fine hat. Adds 9 points to Perception. Limited Edition 2014 Summer Gear.
Pirate Cutlass
Weapon special summerRogue
90 Increases STR by 8 Avast! You'll make those Dailies walk the plank! Adds 8 points to Strength. Limited Edition 2014 Summer Gear.
Roguish Eyepatch
HeadAccessory special summerRogue
20 Confers no benefit. It doesn't take a scallywag to see how stylish this is! Confers no stat bonus. Limited Edition 2014 Summer Gear.